България
Уикенд с Родопската теснолинейка – Пловдив – Банско – крепостта Траянови врата - Костенски водопад
Уикенд с Родопската теснолинейка – Пловдив – Банско – крепостта Траянови врата - Костенски водопад
Дати |
Цена от Варна |
Цена от Шумен |
Цена от Търговище |
|||
лева |
евро |
лева |
евро |
лева |
евро |
|
27-29.Март |
293,37 |
150 |
293,37 |
150 |
293,37 |
150 |
24-26.Юли |
293,37 |
150 |
293,37 |
150 |
293,37 |
150 |
28-30.Август |
293,37 |
150 |
293,37 |
150 |
293,37 |
150 |
1 ден:
Отпътуване от Варна в 05.00 ч улица Антим I.
Пешеходна обиколка на Стария град на Пловдив.
Пловдив е град богат на история, архитектура и култура. През вековете тук са живели много народи, всеки от които е допринесъл за богатството и очарованието на днешния град.
Старият град на Пловдив е разположен на естествено възвишение – трихълмие, сформирано от близко разположените хълмове Джамбаз, Небет и Таксим). Този уникален архитектурен музей съдържа сгради в стила на българския възрожденски период, древни римски и тракийски руини, различни паметници и забележителности.
Свободно време за самостоятелна разходка.
Настаняване в хотела.
2 ден:
След закуска се отправяме към гарата във Велинград.
Теснолинейката Септември-Добринище - едно от най-добрите влакови пътувания в Европа. Пътуването с теснолинейката по маршрута Септември-Добринище влезе в класацията за десетте най-добри пътувания с влак в Европа, направена от престижното британско издание „Гардиън“. В статията се посочва как малкият железопътен град Септември, появил се при строежа на железопътния маршрут от Виена до Истанбул, е началната точка за пътуване с теснолинейка към вековните български хълмове. Малко известен е фактът, че „Трансродопската“ железопътна линия е рядко свидетелство за българския строителен гений. Строена на шест етапа - между 1921 и 1945 година, през много тежък планински терен. Дължината ѝ е 125 км и тя е действащ паметник на техниката. Известена е още като „Алпийската железница на Балканите“, на 1267 метра надморска височина гара Аврамово е най-високата гара на Балканите. Отвъд изключителните технически характеристики и социална значимост за местните жители, богатството ѝ надхвърля балканските и европейски измерения. Десетилетия наред, тя е търсен туристически обект и международно призната дестинация от хора от цял свят с интереси към историята, културата и природата. На нейната територия са снимани исторически и игрални филми, множество любителски и документални чуждестранни късометражни продукции. „Трансродопската“ железопътна линия свързва Горнотракийската низина с три планини - Западни Родопи, Рила и Пирин. Собствената ѝ история, мястото и ролята ѝ в живота на общността, както и възможността за атрактивен туристически достъп до гореописаните обекти и до много други с национално значение са принос към световното богатство. Ние ще се качим на теснолинейката от гарата във Велинград (в 10:15) и ще слезем на гарата в Банско (в 13:30), пътуването ще отнеме около 3 часа.
Да отидеш в (или само да минеш дори през) Банско и да не посетиш внушителната църква Света Троица е все едно да отидеш в Рим и да не видиш папата 🙂 . Църквата е основна забележителност в Банско, един от символите на градчето и дълго време е била най-голямата църква в България. През 1886 г. „първенството“ взема варненският храм „Свето Успение Богородично“ до построяването на храм-паметника „Свети Александър Невски“ в София. Църквата е построена през 1835 г. от местни майстори, с местни дарения, по инициатива на банския търговец Лазар Герман. За да си извоюват право да построят църква, банскалии заровили в двор в центъра на селото (по онова време) икона и кръст, за да докажат пред турците, че на това място преди е имало по-стара църква. Тогава такива били правилата тогава – турците позволявали да се строи храм само върху останки от по-стар храм. В допълнение, през 1850 г. била построена внушителната кула-камбанария. В архитектурно отношение, църквата представлява трикорабна безкуполна базилика. Интериорът е в бароков стил, като иконостатът е изключително красив и пищен. Църквата Св. Троица в Банско е действаща и може не само да я разгледате, но и да запалите по свещичка.
В съседство е къщата-музей Неофит Рилски.
Намира се до църквата „Св. Троица“ и е роден дом на българския възрожденски книжовник Неофит Рилски. Известна е още като Бенината къща – Неофит Рилски бил от известния бански род Бенини, а светското му име било Никола Бенин.
Друга основна забележителност в центъра на Банско е родната къща на един от любимите ни български поети Никола Вапцаров, роден през 1909 г. и убит чрез разстрел през 1942 г. Открита през 1952 г., къщата-музей е сред първите музеи в Пиринския край и поставя началото на музейното дело в Банско. Намира се на централния градски площад и е част от 100-те обекта.
Настаняване в хотел в района на Банско. Нощувка.
3 ден:
Закуска.
След закуска се отправяме към известният Костенски водопад - разположен на р. Чавча в центъра на Вили Костенец. Той е природна забележителност от 1974 г. Костенският водопад винаги е бил най-значителната природна туристическа атракция в община Костенец. Височината на пада на водата е около 10 м. Най – голям обем водни количества се изливат през пролетта с топенето на снеговете, през лятото водата намалява, а през зимата при ниски температури целият водопад замръзва. В скалите до водопада е била изкопана баня с топла минерална вода със седем извора, която дълго време се е ползвала от местното население и в последствие е била разрушена при земетресение. Защитени са растенията по скалите около водопада. Част от обекта са и естествените пещери и скални образувания, които също са защитени от закона. Водопадът е описан от Иван Вазов през 1917 г. в творбите му “Какво пее планината” и “Костенец – пътни бележки”.
Следва посещение на крепостта при прохода Траянови врата. Смята се, че в древността крепостта при прохода Траянови врата е носила името Стенос. Откритите при разкопките находки сочат, че е съществувала от края на 4-ти до края на 6-и век и е била военен гарнизон с около 100 души, които са охранявали прохода. Имала е две островърхи кули от северната страна, и една триъгълна от южната. Въпреки, че е превзета и разрушена през 6-и век, върху развалините на крепостта са живели българи още осем века. През август 2015 г. крепостта е реновирана и можете да се разходите сред останките, да надникнете в кулите и да видите макет на укреплението. В крепостта е имало и таен подземен тунел, който е стигал чак до реката. Днес от него са запазени само 3 м, но можете да надникнете във входа му.
Битката при Траянови врата - при Траянови врата се е състояла една от най-значителните военни битки в историята на България, завършила с победа на българите над византийците. Тук през 986 г. цар Самуил разгромява войската на византийския император Василий II, като организира засада в прохода. След тази победа за няколко години България става първа военна и политическа сила в района.
Цената включва:
· транспорт по маршрута с комфортен туристически автобус 3*;
· посещение на Пловдив;
· билет за Теснолинейката Септември-Добринище - едно от най-добрите влакови пътувания в Европа (Велинград – Банско);
· посещение на крепостта при прохода Траянови врата;
· посещение на църквата Света Троица;
· посещение на къщата-музей Неофит Рилски;
· посещение на къщата-музей Никола Вапцаров;
· посещение на Костенски водопад;
· екскурзоводско обслужване;
· две нощувки със закуски;
· туристическа застраховка за лица до 64 г.
Цената не включва:
· входни такси за посещаваните обекти;
· разходи от личен характер;
· доплащане за единична стая;
· медицинска застраховка за лица 64-79.99 год. – доплащане 6.00 лв.; лица 80 и повече години не се застраховат;
· горивна такса (доплаща се, в случай че бъде обявена такава при промяна на цената на горивото, но не може да бъде повече от 8%).
Начин на плащане:
· при записване се внася капаро.
Забележка:
· не забравяйте, че добрата подготовка е предпоставка и за приятно прекарване!
· туроператорът си запазва правото да променя последователността на изпълнение на програмата;
· при възникване на извънредни, непредвидими проблеми в пътната или метеорологична обстановка, блокиране на пътни участъци или други непреодолими препятствия се допуска промяна в програмата. В тези случаи е възможна замяна на обект или съкращаване на програмата;
· туристите заплащат актуалните входни такси към момента на пътуването;
· необходими документи: валиден документ за самоличност: лична карта;
· минимален брой туристи за осъществяване на пътуването – 40 пълно плащащи туриста;
· срок за уведомление от страна на агенцията за неосъществяване на пътуването поради несъбран минимален брой туристи – 3 дни преди датата на отпътуване.
Уикенд с Родопската теснолинейка – Пловдив – Банско – крепостта Траянови врата - Костенски водопад
Дати |
Цена от Варна |
Цена от Шумен |
Цена от Търговище |
|||
лева |
евро |
лева |
евро |
лева |
евро |
|
27-29.Март |
293,37 |
150 |
293,37 |
150 |
293,37 |
150 |
24-26.Юли |
293,37 |
150 |
293,37 |
150 |
293,37 |
150 |
28-30.Август |
293,37 |
150 |
293,37 |
150 |
293,37 |
150 |
1 ден:
Отпътуване от Варна в 05.00 ч улица Антим I.
Пешеходна обиколка на Стария град на Пловдив.
Пловдив е град богат на история, архитектура и култура. През вековете тук са живели много народи, всеки от които е допринесъл за богатството и очарованието на днешния град.
Старият град на Пловдив е разположен на естествено възвишение – трихълмие, сформирано от близко разположените хълмове Джамбаз, Небет и Таксим). Този уникален архитектурен музей съдържа сгради в стила на българския възрожденски период, древни римски и тракийски руини, различни паметници и забележителности.
Свободно време за самостоятелна разходка.
Настаняване в хотела.
2 ден:
След закуска се отправяме към гарата във Велинград.
Теснолинейката Септември-Добринище - едно от най-добрите влакови пътувания в Европа. Пътуването с теснолинейката по маршрута Септември-Добринище влезе в класацията за десетте най-добри пътувания с влак в Европа, направена от престижното британско издание „Гардиън“. В статията се посочва как малкият железопътен град Септември, появил се при строежа на железопътния маршрут от Виена до Истанбул, е началната точка за пътуване с теснолинейка към вековните български хълмове. Малко известен е фактът, че „Трансродопската“ железопътна линия е рядко свидетелство за българския строителен гений. Строена на шест етапа - между 1921 и 1945 година, през много тежък планински терен. Дължината ѝ е 125 км и тя е действащ паметник на техниката. Известена е още като „Алпийската железница на Балканите“, на 1267 метра надморска височина гара Аврамово е най-високата гара на Балканите. Отвъд изключителните технически характеристики и социална значимост за местните жители, богатството ѝ надхвърля балканските и европейски измерения. Десетилетия наред, тя е търсен туристически обект и международно призната дестинация от хора от цял свят с интереси към историята, културата и природата. На нейната територия са снимани исторически и игрални филми, множество любителски и документални чуждестранни късометражни продукции. „Трансродопската“ железопътна линия свързва Горнотракийската низина с три планини - Западни Родопи, Рила и Пирин. Собствената ѝ история, мястото и ролята ѝ в живота на общността, както и възможността за атрактивен туристически достъп до гореописаните обекти и до много други с национално значение са принос към световното богатство. Ние ще се качим на теснолинейката от гарата във Велинград (в 10:15) и ще слезем на гарата в Банско (в 13:30), пътуването ще отнеме около 3 часа.
Да отидеш в (или само да минеш дори през) Банско и да не посетиш внушителната църква Света Троица е все едно да отидеш в Рим и да не видиш папата 🙂 . Църквата е основна забележителност в Банско, един от символите на градчето и дълго време е била най-голямата църква в България. През 1886 г. „първенството“ взема варненският храм „Свето Успение Богородично“ до построяването на храм-паметника „Свети Александър Невски“ в София. Църквата е построена през 1835 г. от местни майстори, с местни дарения, по инициатива на банския търговец Лазар Герман. За да си извоюват право да построят църква, банскалии заровили в двор в центъра на селото (по онова време) икона и кръст, за да докажат пред турците, че на това място преди е имало по-стара църква. Тогава такива били правилата тогава – турците позволявали да се строи храм само върху останки от по-стар храм. В допълнение, през 1850 г. била построена внушителната кула-камбанария. В архитектурно отношение, църквата представлява трикорабна безкуполна базилика. Интериорът е в бароков стил, като иконостатът е изключително красив и пищен. Църквата Св. Троица в Банско е действаща и може не само да я разгледате, но и да запалите по свещичка.
В съседство е къщата-музей Неофит Рилски.
Намира се до църквата „Св. Троица“ и е роден дом на българския възрожденски книжовник Неофит Рилски. Известна е още като Бенината къща – Неофит Рилски бил от известния бански род Бенини, а светското му име било Никола Бенин.
Друга основна забележителност в центъра на Банско е родната къща на един от любимите ни български поети Никола Вапцаров, роден през 1909 г. и убит чрез разстрел през 1942 г. Открита през 1952 г., къщата-музей е сред първите музеи в Пиринския край и поставя началото на музейното дело в Банско. Намира се на централния градски площад и е част от 100-те обекта.
Настаняване в хотел в района на Банско. Нощувка.
3 ден:
Закуска.
След закуска се отправяме към известният Костенски водопад - разположен на р. Чавча в центъра на Вили Костенец. Той е природна забележителност от 1974 г. Костенският водопад винаги е бил най-значителната природна туристическа атракция в община Костенец. Височината на пада на водата е около 10 м. Най – голям обем водни количества се изливат през пролетта с топенето на снеговете, през лятото водата намалява, а през зимата при ниски температури целият водопад замръзва. В скалите до водопада е била изкопана баня с топла минерална вода със седем извора, която дълго време се е ползвала от местното население и в последствие е била разрушена при земетресение. Защитени са растенията по скалите около водопада. Част от обекта са и естествените пещери и скални образувания, които също са защитени от закона. Водопадът е описан от Иван Вазов през 1917 г. в творбите му “Какво пее планината” и “Костенец – пътни бележки”.
Следва посещение на крепостта при прохода Траянови врата. Смята се, че в древността крепостта при прохода Траянови врата е носила името Стенос. Откритите при разкопките находки сочат, че е съществувала от края на 4-ти до края на 6-и век и е била военен гарнизон с около 100 души, които са охранявали прохода. Имала е две островърхи кули от северната страна, и една триъгълна от южната. Въпреки, че е превзета и разрушена през 6-и век, върху развалините на крепостта са живели българи още осем века. През август 2015 г. крепостта е реновирана и можете да се разходите сред останките, да надникнете в кулите и да видите макет на укреплението. В крепостта е имало и таен подземен тунел, който е стигал чак до реката. Днес от него са запазени само 3 м, но можете да надникнете във входа му.
Битката при Траянови врата - при Траянови врата се е състояла една от най-значителните военни битки в историята на България, завършила с победа на българите над византийците. Тук през 986 г. цар Самуил разгромява войската на византийския император Василий II, като организира засада в прохода. След тази победа за няколко години България става първа военна и политическа сила в района.
Цената включва:
· транспорт по маршрута с комфортен туристически автобус 3*;
· посещение на Пловдив;
· билет за Теснолинейката Септември-Добринище - едно от най-добрите влакови пътувания в Европа (Велинград – Банско);
· посещение на крепостта при прохода Траянови врата;
· посещение на църквата Света Троица;
· посещение на къщата-музей Неофит Рилски;
· посещение на къщата-музей Никола Вапцаров;
· посещение на Костенски водопад;
· екскурзоводско обслужване;
· две нощувки със закуски;
· туристическа застраховка за лица до 64 г.
Цената не включва:
· входни такси за посещаваните обекти;
· разходи от личен характер;
· доплащане за единична стая;
· медицинска застраховка за лица 64-79.99 год. – доплащане 6.00 лв.; лица 80 и повече години не се застраховат;
· горивна такса (доплаща се, в случай че бъде обявена такава при промяна на цената на горивото, но не може да бъде повече от 8%).
Начин на плащане:
· при записване се внася капаро.
Забележка:
· не забравяйте, че добрата подготовка е предпоставка и за приятно прекарване!
· туроператорът си запазва правото да променя последователността на изпълнение на програмата;
· при възникване на извънредни, непредвидими проблеми в пътната или метеорологична обстановка, блокиране на пътни участъци или други непреодолими препятствия се допуска промяна в програмата. В тези случаи е възможна замяна на обект или съкращаване на програмата;
· туристите заплащат актуалните входни такси към момента на пътуването;
· необходими документи: валиден документ за самоличност: лична карта;
· минимален брой туристи за осъществяване на пътуването – 40 пълно плащащи туриста;
· срок за уведомление от страна на агенцията за неосъществяване на пътуването поради несъбран минимален брой туристи – 3 дни преди датата на отпътуване.